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06. 3 STAGES of ARCHITECTURAL EDUCATION

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DA6 cover

3 STAGES of ARCHITECTURAL EDUCATION
건축교육의 3단계

  • Compiler : Heather Woofter, Sung Ho Kim
  • Price : $ 25
  • 188 × 257mm, 360 p
  • printed in all color
  • Printed in Korea
  • ISBN 978-89-6801-038-5 (94540)
  • ISBN 978-89-6801-015-6 (94540) (set)

Being located close to the geographical center of the United States carries with it the burden of balancing the theoretical investigations of the East Coast with the formal sculpturalism of the West Coast.

The radical experiments in education that Heather Woofter and Sung Ho Kim carry out at Washington University in Saint Louis express the poetic dimensions of this balance. Their teaching is centered on the conviction that architecture is a critical practice framed by the conditions of history, representation, material production, and space-making. Their studio teaching is based on the short- and long-term integration with seminars that study and interrogate contemporary approaches to form making and practice. Their seminars place creative investigation as a fundamental component to research, evaluation, and documental production.

Tempered through Axi:Ome, Woofter and Kim’s inquisitive and inventive professional practice, all of these different pedagogical systems stand as exact duplicates of their practical work. Their teaching and practice, in ultimate balance, recognize the importance of the studio experience as an innovative laboratory adjusted by the critical and transformative lens of investigation, experience, and creative problem solving.

세인트루이스는 지리학적으로 미국 중부 근처에 위치함으로 인해 동부의 이론적 연구와 서부의 형태적 스컬쳐리즘 사이에서 균형을 유지해야 하는 부담감을 가지고 있다. 세인트루이스 소재 워싱턴 대학교의 헤더 우프터와 김성호 교수팀이 추구하고 있는 건축 교육에서의 근본적인 실험들은 이런 균형의 시적인 면들을 표현한다.

그들 가르침의 핵심은 “건축은 역사, 표현, 자재의 생산, 그리고 공간 만들기로 형성되는 비판적 사고의 연습이다”라는 확신을 바탕으로 하며, 스튜디오 교수방법은 형태 만들기와 실습의 현대적 접근법을 연구하고 질문하는 단기적 그리고 장기적 세미나를 중심으로 한다.

이 책에서는 두 교수와 스튜디오 학생들 사이의 파트너 십이 어떻게 이루어지고 있는지를 다루었다. 지리학적 컨디션을 이해하고 그에 대한 해결법을 도출해내는 과정에서 학생들은 비판적인 질문들을 만들고 그 질문을 교수진과 학생들의 끊임없는 대화로 해결방법을 찾는데 중점을 둔 이들 스튜디오 과정을 그대로 옮겨놓았다. 여기서의 대화는 프로젝트를 재구성하고 함께 만들어감에 있어 디자인의 명료함을 밝히는 것에 초점을 맞춘다.

현상에 대한 사제간의 끊임없는 질문과 답변이 프로젝트 진행과정에 어떠한 영향력을 주는지 책 속에서 확연히 펼쳐진다.


Heather Woofter obtained her B.Arch. from the Virginia Polytechnic Institute and her M.Arch. from Harvard University Graduate School of Design. Sung Ho Kim obtained his BFA and B.Arch. from the Rhode Island School of Design, an AA Diploma from the Architectural Association of London, and his S.M.Arch.S. from the Massachusetts Institute of Technology (MIT). Together, Woofter and Kim each have over 20 years of experience teaching architecture. They are co-owners and directors of Axi:Ome, their practice, which has received national and international design awards for Architecture (built work and competitions), Master Planning, and Industrial Design. Two monographs about Axi:Ome were published in 2009: Spatial Practice and Specular.


 

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